به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب ، روزنامه وال استریت ژورنال از فضای پرتنش حاکم بر آخرین دور مذاکرات ایران و آمریکا پرده برداشت. تلاشهای دیپلماتیک با تهدیدی که ترامپ در یک پست منتشر کرد به بنبست خورد و این موضوع باعث شد هیئت ایرانی به رهبری محمدباقر قالیباف مذاکرات را مستقیماً ترک کند.
در ادامه این مطلب آمده: بر اساس منابع آگاه، اتاق مذاکرات شاهد لحظات تنش شدیدی بود. قالیباف در واکنش به توییت ترامپ — که در آن تهدید کرده بود در صورت ادامه تأمین مالی حزبالله، ایران را بمباران خواهد کرد — مقام آمریکایی «ونس» را به شدت مورد سرزنش قرار داد. قالیباف این تهدیدها را نقض صریح تفاهمنامه میان دو کشور دانست و فوراً از مذاکرات خارج شد.
در حالی که یک مقام آمریکایی مدعی شد ونس خواهان تعلیق موقت مذاکرات بود تا هر دو طرف فرصت بازنگری داشته باشند — نه به خاطر آن توییت — میانجیان و مقامات ایرانی تأکید کردند که تهران در نهایت تصمیم گرفت تهدیدات ترامپ را نادیده بگیرد و آنها را صرفاً یک «سبک مذاکراتی» تلقی کند. ایران در عوض موفق شد آتشبسی ۱۵ روزه به دست آورد.





اضافه کردن دیدگاه