برگزاری دومین جلسه پیگیری مصوبات کارگروه استانی پایش ایمنی
ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه خوزستان ویژه شهر اهواز

برگزاری دومین جلسه پیگیری مصوبات کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه خوزستان ویژه شهر اهواز

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مصطفی حسن فر، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به لزوم برگزاری منظم و مستمر کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در استان اظهار داشت: دومین جلسه پیگیری مصوبات کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در سالجاری ویژه شهر اهواز سالجاری با ۶ دستور کار به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

 وی در این جلسه با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه در روند نظارت و پایش ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه و کاربری‌های حساس و حیاتی اظهار کرد: پایش میدانی از طریق بازید های مستمر و ارائه راهکارهای فنی طبق ظوابط قانونی موجب کاهش حوادث و خطرات می‌شود.

 رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در این جلسه کارشناسان دستگاه‌های ذیربط ازجمله شهرداری اهواز، سازمان نظام مهندسی خوزستان، سازمان آتش نشانی و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به عنوان دبیرخانه کارگروه حضور داشته و هریک از اعضا به بیان نظرات خود در خصوص مسائل مربوطه پرداختند.

 حسن فر اضافه کرد: بررسی و پایش ۶ ساختمان مهم و بلند مرتبه در مناطق گلستان، کیانپارس، خیابان طالقانی و مرکز شهر اهواز در این جلسه بررسی و نظرات کارشناسی اعضا اخذ شد و در ادامه نتایج بررسی‌های انجام شده طی یک صورت‌جلسه به سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط ابلاغ شد.

 رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر ضرورت استمرار نظارت‌ها و پیگیری جدی اقدامات ایمنی تأکید کرد و خواستار ارتقای کیفیت اجرا و ایمنی سازه‌ها در سطح استان شد.

 وی در این جلسه بر لزوم برگزاری بی وقفه و منظم جلسات، پیگیری فعالیت‌ها و همچنین هم‌افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای عضو کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه استان، برای ارزیابی میزان مقاومت و ایمنی آن‌ها در برابر حوادثی همچون آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین تأکید کرد.

 رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این جلسات با هدف ارتقای سطح ایمنی شهری و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برگزار می‌شود و اقدامات لازم در دستور کار نهادهای مسئول قرار گرفته است.

اضافه کردن دیدگاه

جدیدترین‌ مطالب