به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، مهدی صباحی رئیس اداره بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان ادارهکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در راستای حفاظت از اراضی ملی و ارتقای نظام پایش و نظارت بر اراضی دولتی، طرح بازشماری و شناسایی قطعات خالی واقع در محدوده شهر جیرفت بهصورت مرحلهای و بر اساس بلوکبندی تعریفشده در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت دسترسی به اطلاعات دقیق و بهروز از وضعیت اراضی ملی افزود: اجرای این طرح زمینهساز ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اراضی واقع در محدوده شهری خواهد بود و میتواند نقش مؤثری در پیشگیری از تخلفات احتمالی، مقابله با زمینخواری و صیانت از حقوق بیتالمال ایفا کند.
رئیس اداره بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان این ادارهکل تصریح کرد: بر اساس برنامهریزی انجامشده، عملیات شناسایی و پایش اراضی در قالب بلوکهای مشخص در حال اجراست و تاکنون فرآیند بازشماری و بررسی میدانی پنج بلوک از محدوده تعیینشده با موفقیت به پایان رسیده است.
صباحی ادامه داد: هماکنون عملیات اجرایی مربوط به شناسایی و بازشماری بلوک ششم در دست انجام است و این روند تا پوشش کامل تمامی بلوکهای تعریفشده در محدوده شهر جیرفت ادامه دارد.
وی تأکید کرد: اطلاعات حاصل از این پایش میدانی، علاوه بر افزایش دقت در تحلیلهای کارشناسی، مبنای تصمیمگیریهای مدیریتی و برنامهریزیهای آینده در حوزه مدیریت اراضی خواهد بود و میتواند به ساماندهی بهتر اراضی دولتی و کاهش زمینههای سوءاستفاده از این سرمایههای عمومی کمک کند.
رئیس اداره بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان ادارهکل راه و شهرسازی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از اراضی ملی از اولویتهای مهم این ادارهکل است و اجرای مستمر برنامههای نظارتی و پایش میدانی با جدیت تا دستیابی به اهداف تعیینشده ادامه دارد.





اضافه کردن دیدگاه