به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، ابراهیم عبدالهی با تشریح عملکرد حوزه ترانزیت کالا در سهماهه نخست سال اظهار کرد: این حجم از ترانزیت در قالب ۴ هزار و ۸۲۴ سفر انجام شده که تعداد سفرهای ثبتشده نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۶ برابر افزایش را نشان میدهد.
عبدالهی با اشاره به سهم قابل توجه بندر چابهار در این آمار تصریح کرد: از مجموع ترانزیت انجامشده، ۹۰ هزار و ۷۷۹ تن کالا از طریق بندر چابهار و در قالب ۳ هزار و ۹۸۹ سفر به مقاصد ترانزیتی حمل شده است که بیانگر نقش محوری این بندر در توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور و افزایش سهم جنوب سیستان و بلوچستان در مبادلات بینالمللی است.
وی افزود: رشد چشمگیر شاخصهای ترانزیتی، حاصل توسعه زیرساختهای حملونقل، تسهیل فرآیندهای ترانزیتی و هماهنگی مؤثر میان دستگاههای اجرایی است و استمرار این روند، جایگاه جنوب سیستان و بلوچستان را بهعنوان یکی از مهمترین دروازههای ترانزیتی کشور بیش از پیش تثبیت خواهد کرد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای جنوب استان خاطرنشان کرد: با توجه به هدف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه مبنی بر افزایش سهم ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، این اداره کل با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود و برنامهریزی هدفمند در تلاش است سهم قابل توجهی در تحقق این هدف ملی ایفا کند.





اضافه کردن دیدگاه