صدور نخستین پروانه طرح و ساخت در دولت چهاردهم؛ نقطه عطفی در
صنعت ساختمان

صدور نخستین پروانه طرح و ساخت در دولت چهاردهم؛ نقطه عطفی در صنعت ساختمان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشید پور حاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان؛ در نشست هم اندیشی وزیر راه و شهرسازی با با فعالان صنعت ساختمان، صدور نخستین پروانه «طرح و ساخت» در کشور را تحولی بزرگ و نقطه عطفی در صنعت ساختمان دانست.

وی با اشاره به اینکه بحث پروانه‌های طرح و ساخت از سال ۱۳۸۶ تاکنون در کشور بلاتکلیف مانده بود، از درایت معاونت مسکن، دفتر توسعه و همکاری بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع این چالش قدردانی کرد.

پورحاجت با تشبیه سازوکار جدید به «نشستن سرمایه‌گذار، طراح و مجری در یک قایق»، بر اهمیت همکاری این ارکان تحت نظارت دستگاه‌های دولتی تأکید کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه ملی «سپاتک» به عنوان نخستین سامانه هوشمند بخش خصوصی در صنعت ساختمان در دوره وزارت فرزانه صادق و دولت چهاردهم استقبال کرد و افزود: این سامانه در آینده منجر به کاهش چشمگیر بروکراسی اداری خواهد شد.

دبیر کانون انبوه‌سازان در پایان ضمن اشاره به تلاش‌ها برای هوشمندسازی و کاهش هزینه‌ها، خواستار توجه ویژه وزیر برای رفع چالش‌های حوزه «فاوا» و به‌روزرسانی سریع‌تر سامانه‌ها جهت همگام‌سازی با سرعت رشد صنعت ساختمان شد.

اضافه کردن دیدگاه

جدیدترین‌ مطالب